W budżecie związku międzygminnego wszystkie wydatki i dochody powinny być ujęte w kwotach realnych.
Związki międzygminne obowiązane są uchwalać budżet; czynność ta podlega nadzorowi regionalnej izby obrachunkowej.
Materialnoprawną podstawą rozstrzygnięcia w przedmiotowej sprawie stanowią przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./. Ustawa ta w rozdziale 4, traktującym o kosztach uzyskania przychodów stanowi w przepisie art. 22 ust. 1, iż kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszystkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów
1. Brak zleceń na prowadzoną działalność, nie może być wystarczającą podstawą do umorzenia zaległości podatkowej, jako że jest to ryzyko, które każdy podatnik winien wkalkulować w prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą. Nie są to okoliczności wynikłe na skutek nie przewidzianych zdarzeń losowych, mających wpływ na osłabienie zdolności finansowej prowadzonej działalności. 2. Decyzje wydawane
1. Z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz.U. nr 101 poz. 444 ze zm./ niedopuszczalne jest uznanie lasu za ochronny w postępowaniu o zatwierdzenie planu urządzenia lasu. 2. Artykuł 78 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz.U. nr 101 poz. 444 ze zm./, regulujący podstawy prawne orzekania w sprawach wszczętych, a nie zakończonych decyzją ostateczną przed dniem wejścia
W świetle art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368/ nie jest dopuszczalna skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego na postanowienie organu administracji państwowej wydane w trybie art. 111 par. 1 Kpa.
1. Konstrukcja art. 19 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej /Dz.U. nr 41 poz. 324 ze zm./ z góry determinuje nie tylko przedmiot rozstrzygnięcia, ale i jego treść. Jeśli zatem wniosek o wykreślenie wpisu dokonanego z naruszeniem prawa oparty jest na podstawie wznowieniowej, jego rozstrzygnięcie musi przybrać formę decyzji bądź orzekającej o wykreśleniu wpisu bądź
1. Na zasadzie art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./ w związku z art. 207 Kc i z uwzględnieniem art. 26 ust. 4 tej ustawy podatnik będący współwłaścicielem budynku mieszkalnego może dokonywać odliczeń od dochodu wydatków na remont i modernizację budynku maksymalnie do wysokości kosztów odpowiadających wielkości
Koszty delegacji adwokata stanowią koszt uzyskania przychodów, jeśli są udokumentowane dowodami stwierdzającymi cel i wysokość poniesionego wydatku /art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./.
Decyzja wydana na podstawie art. 155 Kpa zawierająca rozstrzygnięcie inne niż o uchyleniu bądź zmianie decyzji ostatecznej rażąco narusza prawo w rozumieniu art. 156 par. 1 pkt 2 Kpa.
Przepis art. 29 par. 1 ustawy z dnia 11 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji /Dz.U. 1991 nr 36 poz. 161 ze zm./ nie pozwala na badanie zasadności i wymagalności obowiązku objętego tytułem wykonawczym. Nie oznacza to jednak, że wierzyciel może uchylić się od wskazania, z jakiego aktu prawnego określony w tytule obowiązek wynika.
Organy podatkowe mają prawo badać, czy podatnik nie dokonał zbycia towaru na warunkach rażąco dla siebie niekorzystnych i odbiegających od ogólnie stosowanych norm. Wtedy bowiem zachodzi podejrzenie, że umowa cywilnoprawna jest wykorzystywana do obejścia prawa podatkowego.
Sformułowanie "pod budowę", zawarte w art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "a" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./ w odniesieniu do gruntu, należy rozumieć jako grunt, na którym ma być wyniesiony budynek, a nie jako grunt, na którym taki budynek został już wzniesiony.
Do wyrażenia zgody przez zarząd gminy, wójta lub burmistrza /prezydenta miasta/, o jakiej mowa w art. 10 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600/, stosuje się art. 106 Kpa.
Uchwała rady gminy przyznająca zaliczkę na poczet wypłaty rocznej nagrody z zakładowego funduszu nagród nie znajduje oparcia w prawie.
Jeżeli załączniki stanowiące integralną część decyzji nie zostały doręczone, to doręczenie nie może pociągać za sobą określonych w art. 134 Kpa skutków. W tej sytuacji termin do wniesienia odwołania należy liczyć dopiero od dnia, w którym skarżący zapoznał się z treścią dokumentów stanowiących integralną część decyzji.
Artykuł 359 Kpc w związku z art. 211 Kpa stanowią podstawę wzruszenia przez Naczelny Sąd Administracyjny postanowienia o wstrzymaniu wykonania decyzji wydanego w trybie art. 201 par. 2 Kpa przez ten Sąd.
1. Nieprawidłowości polegające na nie wskazaniu materialnoprawnej podstawy rozstrzygnięcia lub wskazaniu jej błędnie, a także wydanie na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./ decyzji "ustalającej dodatkowe zobowiązanie podatkowe" - jako nie mające wpływu na wynik sprawy, nie mogą skutkować uchylenia zaskarżonej decyzji
Zarówno powstanie jak i realizacja zobowiązania podatkowego nie mogą być łączone z przepisami porządkowymi w rozumieniu art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./, których cel jest odrębny, ani też przez te przepisy "wspomagane". Nie można zatem uzależniać wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w podatku od posiadania psów od zwrotu numerka rejestracyjnego
W razie podziału gminy przekazanie mienia następuje w drodze porozumienia zainteresowanych gmin, a w braku porozumienia decyzją Prezesa Rady Ministrów (art. 44 pkt 2 i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym Dz.U. nr 16, poz. 95 ze zm. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę
Przepisy prawa materialnego nie przewidują wycofywania złożonej deklaracji podatkowej i dokonywania wyboru innego sposobu opodatkowania.
Nie stanowi podstawy do odliczenia od dochodu kwot wydatkowanych na remont fakt dokonania remontu przez inną osobę lub jednostkę niż podatnik, przed uzyskaniem przez niego tytułu prawnego do lokalu oraz przed faktycznym jego zasiedleniem, nawet jeżeli koszty tego remontu zwrócił jednostce remont wykonującej, stosownie do warunków zawartej umowy wstępnej, poprzedzającej umowę kształtującą tytuł prany